Milyonlarca kamu görevlisi ve memur emeklisinin Ocak 2027'de alacağı zam oranını belirleyecek kritik verilerden biri daha açıklandı. Enflasyon beklenti anketi sonuçlarına göre ekonomistlerin 2026 yıl sonu enflasyon tahmini ortalaması yüzde 29,66 olarak hesaplandı.
Uzmanlar, Eylül ayında Tüketici Fiyat Endeksi'nin (TÜFE) yüzde 2,18 artacağını öngördü. Bir önceki ankette yüzde 29,49 olan yıl sonu beklentisi, bu kez yukarı yönlü revize edilmiş oldu.
Zam oranı ve enflasyon farkı nasıl hesaplanıyor?
Kamu Görevlileri Hakem Kurulu kararı gereğince memur ve memur emeklileri Ocak 2027'de yüzde 5 toplu sözleşme zammı alacak. Bunun yanında 2026 yılının ikinci yarısındaki altı aylık enflasyonun yüzde 7'yi aşan kısmı maaşlara enflasyon farkı olarak yansıtılacak.
Yıl sonu enflasyonunun yüzde 29,66 seviyesinde gerçekleşmesi halinde, 2026'nın ikinci yarısındaki toplam enflasyon yaklaşık yüzde 10,11 civarında oluşacak. Bu durum memurlar için yüzde 2,91 oranında bir enflasyon farkı doğuracak. Yüzde 5'lik toplu sözleşme artışı ile yüzde 2,91'lik enflasyon farkı birleştiğinde Ocak 2027 toplam zam oranı yüzde 8,05 seviyesine ulaşacak.
En düşük memur maaşı ve emekli aylığı ne kadar olacak?
Yüzde 8,05'lik muhtemel artış oranının uygulanması halinde taban maaşlarda şu değişiklikler görülecek:
- 2026'nın ikinci yarısında 70 bin 224 lira olan en düşük memur maaşı, 75 bin 877 liraya yükselecek.
- Mevcut durumda 31 bin 527 lira 77 kuruş olan en düşük memur emeklisi aylığı ise yaklaşık 34 bin 66 liraya çıkacak.
Ünvanlara göre tahmini memur maaşları
Çalışmayan eş ve 0-6 yaş arası iki çocuk yardımı dahil edilerek yapılan hesaplamalara göre, yüzde 8,05 zam senaryosunda görevdeki memurların maaşları şöyle öngörülüyor:
- Uzman Doktor (1/4): Mevcut 170.730 TL → Zamlı 184.474 TL
- Profesör (1/4): Mevcut 153.208 TL → Zamlı 165.541 TL
- Mühendis (1/4): Mevcut 109.185 TL → Zamlı 117.974 TL
- Şube Müdürü (Üniversite Mezunu 1/4): Mevcut 107.110 TL → Zamlı 115.732 TL
- Araştırma Görevlisi (7/1): Mevcut 102.779 TL → Zamlı 111.053 TL
- Avukat (1/4): Mevcut 102.135 TL → Zamlı 110.357 TL
- Başkomiser (3/1): Mevcut 101.242 TL → Zamlı 109.392 TL
- Polis Memuru (8/1): Mevcut 92.618 TL → Zamlı 100.074 TL
- Uzman Öğretmen (1/4): Mevcut 92.166 TL → Zamlı 99.585 TL
- Vaiz (1/4): Mevcut 86.983 TL → Zamlı 93.985 TL
- Hemşire (Üniversite Mezunu 5/1): Mevcut 84.845 TL → Zamlı 91.675 TL
- Öğretmen (1/4): Mevcut 83.254 TL → Zamlı 89.956 TL
- Teknisyen (Lise Mezunu 11/1): Mevcut 75.877 TL → Zamlı 81.985 TL
- Memur (Üniversite Mezunu 9/1): Mevcut 73.070 TL → Zamlı 78.952 TL
Memur emeklilerinin yeni maaş tahminleri
Aynı oran üzerinden yapılan hesaplamaya göre memur emeklilerinin aylıkları da şöyle şekilleniyor:
- Müsteşar (1/1): Mevcut 112.140 TL → Zamlı 121.167 TL
- Genel Müdür (1/1): Mevcut 99.377 TL → Zamlı 107.376 TL
- Profesör (1/4): Mevcut 80.490 TL → Zamlı 86.970 TL
- Pratisyen Hekim (1/4): Mevcut 68.691 TL → Zamlı 74.221 TL
- Kaymakam 1. Sınıf (1/4): Mevcut 65.853 TL → Zamlı 71.154 TL
- Başkomiser (1/4): Mevcut 47.877 TL → Zamlı 51.731 TL
- Mühendis (1/4): Mevcut 47.693 TL → Zamlı 51.532 TL
- Polis Memuru (1/4): Mevcut 47.093 TL → Zamlı 50.884 TL
- Öğretmen / Hemşire / Avukat / İmam-Hatip (1/4): Mevcut 46.908 TL → Zamlı 50.684 TL
- Şube Müdürü (Lisans 1/4): Mevcut 39.681 TL → Zamlı 42.875 TL
- Teknisyen (Lise 1/4): Mevcut 33.995 TL → Zamlı 36.731 TL
- Memur (Lisans 1/4): Mevcut 31.313 TL → Zamlı 33.834 TL
Kesin zam oranı için son rakamlar bekleniyor
Hesaplanan yüzde 8,05'lik zam oranı, mevcut beklenti anketine dayanan bir senaryoyu ifade ediyor. Kesinleşmiş artış oranının açıklanması için Ekim, Kasım ve Aralık ayı enflasyon verilerinin tamamlanması gerekecek. Bu nedenle nihai rakamın belirlenmesi için önümüzdeki aylardaki TÜİK verileri bekleniyor.