Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın yayımladığı yeni tebliğ ile elektronik tebligat sistemi büyük ölçüde genişletildi. Yayımlanan tebliğde az sayıda istisna tanımlanarak neredeyse bütün vergi mükellefleri elektronik bildirim kapsamına alındı.
Karar, tarımsal gelir elde edenlerden hayvan besicilerine, küçük işletmelerden serbest meslek erbaplarına kadar geniş bir kesimi kapsıyor. Buna göre vergi bildirimlerinin bundan sonra elektronik sistem üzerinden yapılması zorunlu hale gelirken, kağıda dayalı bildirim sistemi tamamen sona eriyor.
Resmî gazetede yayımlanan tebliğde şu ifadelere yer verildi:
"Kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ile adi komandit şirketler ve ÖTV Kanunu'na ekli II sayılı listedeki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek kişiler ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller bu tebliğde belirlenen sürelerde bildirimde bulunarak elektronik tebligat sistemine dâhil olmak ve bu sistemi kullanmak zorundadır."
Ekim ayı sonuna kadar süre verildi
Tebliğin yayımlandığı tarih itibarıyla henüz sisteme girmemiş olan ve elektronik tebligat kullanmak zorunda olan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ile adi komandit şirketlerin, tebliğin yayımını izleyen ayın sonuna kadar sisteme dâhil olması gerekiyor. Buna göre tanımlanan vergi yükümlülerinin ekim ayı sonuna kadar sisteme giriş yapması zorunlu.
Sisteme nasıl giriş yapılır?
Elektronik tebligat sistemine iki farklı yoldan erişim sağlanabilecek:
- Dijital Vergi Dairesi üzerinden T.C. Kimlik No, Vergi No veya Kullanıcı Kodu ve şifreyle giriş yapılabilecek.
- e-Devlet Kapısı üzerinden kimlik doğrulaması ile sisteme erişilebilecek.
Dijital Vergi Dairesi şifresi olmayan gerçek kişiler ise e-Devlet şifresi yardımıyla sistemden ürettikleri şifrelerle ya da doğrudan e-Devlet şifresi ile elektronik tebligatlarına erişebilecek.
Teblliğe göre, elektronik ortamda yapılan başvurularda başvuru sahibi tarafından e-posta ve/veya kısa mesaj (SMS) doğrulaması yapılarak elektronik tebligat aktivasyon işlemi tamamlanacak.
Sisteme giriş için ayrıca vergi dairelerine başvuru yapmak da gerekecek. Tebliğ yayımından önce sisteme dahil olan mükellefler bu zorunluluktan muaf tutuldu.
Yorumlar 0
Yorumunuz Yayınlandığında Bildirelim mi?
Editöryal onay tamamlandığında veya yanıt geldiğinde tarayıcınıza anlık bildirim gönderebiliriz.
Henüz yorum yapılmamış
Bu haberle ilgili ilk düşünceyi sen paylaş!